- Детаљи
- Општинска управа Рашка By
- Категорија: Архива
- Прегледа: 8048
У складу са чланом 38. Закона о удружењима („Службени гласник РС“, број 51/09, 99/11), чланом 6. Уредбе о средствима за подстицање програма или недостајућег дела средстава за финансирање програма од јавног интереса која реализују удружења („Службени гласник РС“, број 16/2018), чланом 5. и чланом 6. Правилника о начину, критеријумима и поступку доделе средстава из буџета општине Рашка за подстицање пројеката од јавног интереса које реализују удружења, чланом 3. Одлуке о приоритетним областима од јавног интереса општине Рашка за 2019. и 2020. годину у којима ће се подстицати пројекти од јавног интереса које реализују удружења и Одлуком о буџету општине Рашка за 2019. годину Председник општине Рашка расписује:
ЈАВНИ КОНКУРС
ЗА ДОДЕЛУ СРЕДСТАВА ИЗ БУЏЕТА ОПШТИНЕ РАШКА ЗА ПОДСТИЦАЊЕ ПРОЈЕКАТА ИЛИ НЕДОСТАЈУЋЕГ ДЕЛА СРЕДСТАВА ЗА ФИНАНСИРАЊЕ ПРОЈЕКАТА ОД ЈАВНОГ ИНТЕРЕСА КОЈЕ РЕАЛИЗУЈУ УДРУЖЕЊА ЗА 2019. ГОДИНУ
У ОБЛАСТИ КУЛТУРЕ
ПРЕДМЕТ ЈАВНОГ КОНКУРСА
Предмет јавног конкурса су пројекти у области културе, у складу са Правилником о утврђивању области од јавног интереса у општини Рашка и Одлуком о приоритетним областима од јавног интереса општине Рашка за 2019. и 2020. г.
ПРАВО УЧЕШЋА НА ЈАВНОМ КОНКУРСУ
Право учешћа на јавном конкурсу имају удружења:
- која су регистрована у складу са Законом о удружењима („Службени гласник РС“, број 51/09) на територији општине Рашка, односно друге општине или града Републике Србије, с тим да пројектне активности реализују на територији општине Рашка;
- чији се циљеви дефинисани статутом удружења остварују у наведеној области;
- која су директно одговорна за припрему и реализацију пројекта;
- која немају на други начин обезбеђена средства за реализацију одобреног пројекта/програма;
- која немају текући рачун у блокади, пореске дугове и дугове према организацијама социјалног осигурања;
- која нису брисана из регистара надлежног органа, или нису у поступку ликвидације, стечајном поступку или под привременом мером забране делатности;
- која у последње две године немају казну правоснажном одлуком за прекршај или привредни преступ везан за њихову делатност;
- која су омогућила Комисији и стручњацима за оцену успешности пројеката финансираних на прошлогодишњем конкурсу - праћење реализације пројекта и увид у сву потребну документацију;
- која су поднела извештај о реализацији пројеката/програма и оправдала средства додељена на прошлогодишњем конкурсу;
- која се придржавају мера о антикорупционој политици;
- која су предузела све потребне мере за избегавање сукоба интереса на прошлогодишњем конкурсу;
Комисија за доделу средстава удружењима за финансирање и суфинансирање пројеката од јавног интереса у општини Рашка (у даљем тексту: Комисија), по службеној дужности, утврђује да ли је удружење предлагач пројекта/учесник конкурса уписано у регистар надлежног органа, да ли се, према статутарним одредбама, циљеви тог удружења остварују у области у којој се пројекат реализује, као и да ли је рачун тог удружења у блокади.
Општина Рашка неће финансирати:
- политичке и страначке организације, секте и њихове активности;
- активности које заговарају нетолерантност и насиље или било коју врсту дискриминације.
ОБИМ СРЕДСТАВА ПРЕДВИЂЕНИХ ЗА ДОДЕЛУ ПО ЈАВНОМ КОНКУРСУ
Средства за реализацију пројеката/програма из става 1. овог јавног конкурса обезбеђена су у буџету општине Рашка за 2019. годину у износу од 1.950.000динара и то:
средства у износу од 1.240.000динара за програме/пројекте у тематској области Унапређење фолклора на територији општине Рашка
средства у износу од 510.000динара за програме/пројекте у тематској области Развој различитих облика културног и уметничког стваралаштва на територији општине Рашка
средства у износу од 200.000динара за програме/пројекте у тематској области Реализација културних програма црквених и верских заједница
Средства која не буду расподељена на јавном конкурсу, биће пренамењена.
Доњи лимит буџета пројекта у свакој тематској области износи 30.000динара.
РОК ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВА
Јавни конкурс траје 15 дана од дана објављивања, односно до 7. фебруара 2019.г.
Удружење предлагач пројекта/учесник конкурса подноси пријаву Комисији у току трајања конкурса.
НАЧИН ПРИЈАВЉИВАЊА НА КОНКУРС
Удружење предлагач пројекта/учесник конкурса предлог пројекта доставља на српском језику.
Пријаве на конкурс подносе се Комисији на посебним обрасцима који су саставни део конкурсне документације и чине саставни део Правилника о начину, критеријумима и поступку доделе средстава из буџета Општине Рашка за подстицање пројеката од јавног интереса које реализују удружења.
Неблаговремене пријаве неће бити разматране, а непотпуне пријаве ће се сматрати неисправним.
Удружење предлагач пројекта/учесник конкурса може поднети само једну пријаву на јавни конкурс, са једним предлогом пројекта.
Конкурсна документација се може преузети са званичне интернет странице Општине Рашка www.raska.gov.rs
Одштампана конкурсна документација, потписана и оверена од стране овлашћеног лица, са пратећом документацијом , доставља се у у затвореној коверти са назнаком: „Пријава по јавном конкурсу за финансирање и суфинансирање пројеката/програма од јавног интереса које реализују удружења грађана средствима из буџета општине Рашка за 2019. годину - не отварати". На полеђини коверте потребно је написати пуно име и адресу удружења.Удружење је дужно да достави и електронску верзију попуњених образаца. Пријава се шаље поштом или лично предаје на адресу: Општинска управа Рашка – Услужни центар, Предрага Вилимоновића бр. 1, 36350 Рашка.
Пријаве и приложена документација се не враћају подносиоцима.
ТРАЈАЊЕ ПРОЈЕКТА
Пројекат може трајати најмање 3 месеца, а мора бити реализован најкасније до 10. децембра 2019. године.
ПРЕГЛЕД КОНКУРСНЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ КОЈУ ЈЕ ПОТРЕБНО ДОСТАВИТИ
Конкурсна документација садржи:
- Попуњен пријавни образац са изјавом сагласности да Комисија за потребе поступка јавног конкурса може извршити увид, прибавити и обрадити личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција;
- Попуњен образац предлога пројекта;
- Попуњен образац буџета пројекта;
- Попуњен образац наративног буџета пројекта;
- Писмену изјаву о обезбеђивању сопственог финансирања или суфинансирања;
- Потписан протокол о сарадњи, односно парнерству, са јасно дефинисаним улогама и обавезама партнера, ако се пројекат реализује на тај начин;
- Статут удружења уколико није објављен на интернет страници Агенције за привредне регистре
- Другу документацију која је, по процени удружења предлагача пројекта/учесника конкурса, од значаја за доделу средстава.
ОСНОВНИ И ДОПУНСКИ КРИТЕРИЈУМИ ЗА БОДОВАЊЕ ПРЕДЛОГА ПРОЈЕКАТА
Комисија оцењује пријаве пристигле у складу са условима конкурса и према прописаним критеријумима.
Оцена и избор пројеката који ће се финансирати средствима из буџета општине Рашка врши се применом следећих основних критеријума:
Критеријуми Објашњење критеријума Број бодова
Усаглашеност с постојећим стратешким документима Општине Рашка Да ли је и у којој мери је пројекат стратешки утемељен, односно у складу са важећим стратешким опредељењем Општине Рашка? 10
Капацитет носиоца пројекта, предложене квалификације и референце пројектног тима Да ли су капацитет носиоца пројекта, предложене квалификације и референце пројектног тима усклађене са предложеним циљевима, резултатима и активностима пројекта 10
Дефинисани циљеви пројекта, циљна група и корисници пројекта, број директних и индиректних корисника пројекта и њихове потребе Да ли су циљеви пројекта јасно дефинисани, достижни у предвиђеном времену трајања пројекта и да ли недвосмислено представљају решење уочених проблема у локалној заједници, односно могу да задовоље јавни интерес?
Да ли су циљна група и корисници јасно дефинисани?
Да ли је представљена процена броја директних и индиректних корисника пројекта?
У ком обиму ће потребе циљне групе и корисника пројекта бити задовољене – обим задовољења јавног интереса? 10
Одрживост пројекта Да ли је ће се активности пројекта наставити и после финансирања пројекта средствима из буџета Општине Рашка и на који начин ће се спроводити и финансирати активности пројекта по престанку финансирања средствима из буџета Општине?
Да ли је пројекат одржив у институционалном и развојном смислу – да ли ће пројектне активности бити спровођене и по истеку времена за спровођење пројекта у оквиру којег ће се финансирати/суфинансирати средствима из буџета Општине Рашка? 10
Очекивани резултати и ефекти пројекта Да ли су резултати и ефекти пројекта мерљиви?
Да ли ће очекивани позитивни ефекти бити далекосежни – у ком року се очекују позитивни ефекти на директне и индиректне кориснике пројекта? 15
Економичност буџета пројекта и однос трошкова и очекиваних резултата и ефеката Да ли су трошкови усклађени са предложеним пројектним активностима?
Да ли је прецизно и детаљно приказан наративни буџет пројекта?
Да ли су трошкови пројекта реални?
Да ли ће очекивани позитивни ефекти надмашити потенцијалне негативне ефекте спровођења пројекта и његове трошкове - Да ли је однос између процењених трошкова и очекованих резултата и ефеката задовољавајући? 15
Суфинансирање пројекта из других извора Да ли је удружење предлагач пројекта/учесник конкурса обезбедило сопствено новчано учешће или други вид учешћа и/или суфинансирање пројекта из других извора? 5
Реализација пројеката у партнерству
Да ли носилац пројекта има обезбеђено адекватно партнерство са другим удружењима с јасно дефинисаним међусобним правима и обавезама у вези реализације пројектних активности?
Да ли носилац пројекта има обезбеђено друго адекватно партнерство с актером из јавног и/или приватног сектора, с јасно дефинисаним међусобним правима и обавезама у вези реализације пројектних активности? 15
Промоција, публицитет Да ли удружење предлагач има маркетиншки план односно планирано информисање циљне групе и шире јавности о програму или пројекту 10
УКУПНО: 100
БЛИЖА УПУТСТВА О УСЛОВИМА ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВА И КРИТЕРИЈУМИМА ЗА ДОДЕЛУ СРЕДСТАВА
Циљеви јавног конкурса: 1) Усклађеност културног развоја 2) Унапређење свих видова културног стваралаштва
За програме/пројекте у тематској области Унапређење фолклора на територији општине Рашка може конкурисати удружење које ће на територији општине Рашка реализовати активности са играчким фолклорним секцијама разврстаним у најмање 3 узрасне групе са минимумом од 75 чланова.
Ради потпунијег сагледавања квалитета предлога пројеката, Комисија може тражити појашњења предлога пројекта и/или обавити интервју са удружењем предлагачем пројекта/учесником конкурса, као и предложити корекцију предлога пројекта.
Неће бити прихватљиви трошкови за куповину возила, набавку скупе опреме, дугова и покривање губитака, доспеле пасивне камате, набавку и куповину алкохолних пића, организовање игара на срећу, позајмице, кредитирање, стипендије.
Уколико се у буџету пројекта налазе трошкови за које се утврди да се ради о трошковима који нису неопходни исти се неће сматрати саставним делом пројекта.
Комисија може одлучити да се поднети предлог пројекта финасира или суфинансира у мањем обиму од предложеног. Уколико се износ одобрених средства разликује од тражених средства за финансирање пројекта, Комисија ће захтевати од подносиоца предлога пројеката усклађивање буџета пројекта односно рокова реализације пројекта.
Уколико подносилац предлога пројекта не пристане на предложене корекције од стране Комисије, сматраће се да је одустао од пријаве на конкурс.
Чланови комисије појединачно бодују сваки пројекат на основу критеријума. Просечан број бодова представља коначан број бодова за тај предлог пројекта.
Пројекат који је вреднован са мање од 60 бодова или који није подржала већина чланова Комисије неће бити предмет избора за доделу средстава из буџета општине Рашка.
О спроведеном поступку јавног конкурса Комисија води записник.
РОК ЗА ДОНОШЕЊЕ ОДЛУКЕ О ИЗБОРУ ПРОЈЕКАТА
Комисија, у складу са условима јавног конкурса и критеријумима, утврђује прелиминарну листу изабраних пројеката који ће се финансирати или суфинансирати из буџета општине Рашка са наведеним износима новчаних средстава.
Прелиминарна листа објављује се на званичној интернет страници и огласној табли Општине Рашка, у року од 15 дана од дана истека рока за подношење пријава.
Удружење предлагач пројекта/учесник конкурса има право увида у поднете пријаве и приложену документацију у року од три радна дана од дана објављивања прелиминарне листе.
ЖАЛБЕНИ РОК
На прелиминарну листу удружења учесници конкурса имају право приговора у року од осам дана од дана њеног објављивања.
Одлуку о приговору, која мора бити образложена, надлежни орган доноси у року од 8 дана од дана истека рока за подношење приговора.
По окончању поступка по приговорима, Комисија сачињава коначни предлог одлуке о избору пројеката који ће се финансирати или суфинансирати из буџета општине Рашка у року од 3 дана од доношења одлуке о приговору и подноси га Општинском већу.
НАЧИН ОБЈАВЉИВАЊА ОДЛУКЕ О ИЗБОРУ ПРОЈЕКТА
Одлукa о избору пројеката доноси се на основу записника о спроведеном јавном конкурсу и коначног предлога одлуке Комисије.
Одлука о избору пројеката биће објављена на званичној интернет страници и огласној табли Општине Рашка, без одлагања по њеном доношењу.
СКЛАПАЊЕ УГОВОРА О ФИНАНСИРАЊУ ИЛИ СУФИНАНСИРАЊУ ПРОЈЕКАТА
Након Одлуке о избору пројеката са изабраним подносиоцима пријаве закључују се појединачни уговори о финансирању или суфинансирању пројекта, којимa ће прецизно бити дефинисана права и обавезе уговорних страна.
Пре потписивања уговора, у року од 5 дана од дана доношења коначне Одлуке о избору пројеката, удружење је у обавези да достави следећу документацију: 1) изјаву да средства за реализацију одобреног програма/пројекта нису на други начин обезбеђена 2) изјаву о непостојању сукоба интереса 3) интерни акт о антикорупцијској политици 4) усклађени буџет и наративни буџет пројекта уколико су средства додељена у мањем износу од предложеног
Детаљне информације о конкурсу могу се добити на број телефона 064/8128693 или на e-mail:
Јавни конкурс је објављен на oгласној табли Општинске управе Рашка, на званичној интернет страници Општине Рашка и најмање у једном локалном медију.
ОПШТИНА РАШКА
II Број 33/19
Дана 24. јануар 2019. године
ПРЕДСЕДНИК
ОПШТИНЕ РАШКА
Игњат Ракитић
Потребну документацију можете преузети на линку: https://drive.google.com/file/d/17dMw1rtecETTX5D7ip2VPQpcp2HUtY6z/view?usp=sharing
- Детаљи
- Општинска управа Рашка By
- Категорија: Архива
- Прегледа: 8199
Општинска управа општине Рашка, Одсек за урбанизам, стамбено-комуналне послове и заштиту животне средине, на основу чл.45а. Закона о планирању и изградњи („Сл.гласник РС“, бр.72/09, 81/09-исправка, 64/10-одлука УС, 24/11, 121/12, 42/13-одлука УС, 50/13-одлука УС, 54/13-одлука УС, 98/13-одлука УС, 132/14 и 145/14 и 83/18) и чл.36. Правилника о садржини, начину и поступку израде докумената просторног и урбанистичког планирања („Сл.гласник РС“, бр.64/15),
ОГЛАШАВА ИЗЛАГАЊЕ НА ЈАВНИ УВИД
УРБАНИСТИЧКИ ПРОЈЕКАТ ЗА ИЗГРАДЊУ МХЕ ЦРНА ГЛАВА НА ПРАЈНИЧКОМ ПОТОКУ
Јавни увид трајаће 7 дана, од 22.01.2019. год. закључно са 28.01.2019.год. Материјал за јавни увид, биће изложен, сваког радног дана, од 8.00 до 13.00 часова, у згради Општинске управе Рашка, у Одсеку за урбанизам, стамбено-комуналне послове и заштиту животне средине (канцеларија бр. 2).
Заинтересованим правним и физичким лицима која врше увид у изложени материјал за јавни увид, Одсек за урбанизам, стамбено-комуналне послове и заштиту животне средине, пружиће све потребне информације и стручну помоћ, у вези са појединим решењима и евентуалним давањем примедби и сугестија. Овлашћено лице за давање обавештења је Бранко Костић, дипл.инж.арх. - шеф Одсека за урбанизам.
Обавештавају се и позивају органи, организације и јавна предузећа, који су овлашћени да утврђују услове за заштиту и уређење простора и изградњу објеката, да доставе мишљења на изложени материјал за јавни увид.
Примедбе и сугестије на изложени материјал, могу се доставити током трајања јавног увида у писаном облику, Општинској управи општине Рашка, Одсеку за урбанизам, стамбено-комуналне послове и заштиту животне средине, 36350 Рашка, ул. Предрага Вилимоновића бр. 1, лично на писарници или поштом, закључно са 28.01.2019.год.
По завршеном јавном увиду, Општинска управа општине Рашка, Одсек за урбанизам, стамбено-комуналне послове и заштиту животне средине, припрема извештај о обављеном јавном увиду, који усваја Комисија за планове општине Рашка.
- Детаљи
- Општинска управа Рашка By
- Категорија: Архива
- Прегледа: 7873
Ha основу члана 39. став 1. тачка 5) Закона о смањењу ризика од катастрофа и управљању ванредним ситуацијама ("Службени гласник РС", бр. 87/18) и члана 55. став 1. тачка 15) Статута општине Рашка („Службени гласник Општине Рашка" бр. 197/18), председник општине Рашка, на предлог Штаба за ванредне ситуације општине Рашка, дана 16. јануара 2019. године, доноси
ОДЛУКУ
о укидању ванредне ситуације
на територији општине Рашка
I
Укида се ванредна ситуација на територији општине Рашка која је проглашена одлуком председника општине II број: 4/2019 од 10. јануара 2019. године.
II
Ова Одлука ступа на снагу даном доношења.
III
Одлуку објавити на огласној табли општине Рашка, званичној интернет страници општине Рашка и у свим локалним медијима.
ОПШТИНА РАШКА
ПРЕДСЕДНИК ОПШТИНЕ
II Број: 9/2019
Дана: 16. јануара 2019. године
ПРЕДСЕДНИК
ОПШТИНЕ РАШКА
Игњат Ракитић
- Детаљи
- Општинска управа Рашка By
- Категорија: Архива
- Прегледа: 8155
У петак 18. јануара 2019.г. са почетком у 1300 у сали Општинске управе одржаће се састанак са удружењима грађана поводом расписивања Конкурса за доделу дотација удружењима грађана за финансирање пројеката од јавног интереса у општини Рашка за 2019. годину. Позивају се представници удружења да присуствују састанку.
Потребну документацију можете погледати и преузети на линку: https://drive.google.com/drive/folders/1buFrVdSeQ-horqc9YN0V3vL1WbfsmktL?usp=sharing
- Детаљи
- Општинска управа Рашка By
- Категорија: Архива
- Прегледа: 9193
The project «Town Twinning as a Channel of European Solidarity» (TTChan)
(submission number 601592-CITIZ-1-2018-1-LV-CITIZ-TT) was funded with the support of the European Union under the Programme "Europe for Citizens"
Applicable to the Strand 2 – Measure 2.1 "Town-Twinning”
Participation: The project involved 159 citizens, notably 102 participants from the city of Daugavpils (Latvia),
16 participants from the city of Lodz, Warsaw, Krakow (Poland), 15 participants from the city of Panevezys, Utena, Vilnius (Lithuania), 6 participants from the city of San Benedetto del Tronto (Italy), 4 participants from the city of Vanersborg (Sweden), 2 participants from the city of Anhalt-Bitterfeld (Germany), 6 participants from the city of Raska (Serbia), 2 participants from Portugal, 1 participant from the United Kingdom, 1 participant from Belgium, 1 participant from Spain, 1 participant from France, 1 participant from Czech Republic, 1 participant from the city of Sofia (Bulgaria).
There were some participants from non European Union countries too: 1 from Kazakhstan, 1 from Belarus, 1 from Turkey.
Location/ Dates: The event took place in DAUGAVPILS (LATVIA), from 08/11/2018 to 12/11/2018
Short description:
The day of 08/11/2018 (event number 1) was dedicated to welcoming project partners in Latvia in general and in Daugavpils and opening of the meeting. Representatives of Daugavpils City Council met all partners at the airport and on the way from Riga to Daugavpils gave short introductory course about traditions, language, symbols of Latvia and Daugavpils.
Evening was devoted to brief presentation on organizational issues of the meeting and “ice-breaking dinner”.
The day of 09/11/2018 (event number 2) was dedicated to “kick-off day activities”. It included official opening ceremony of the project, speeches of authorities and project partners in Daugavpils City Council. Daugavpils city was introduced in the form of presentation “Daugavpils is Diversity”.
The meeting continued in Daugavpils University, where lead partner informed all present stakeholders (meeting was open for all interested citizens) about the project “Town Twinning as a Channel of European Solidarity idea, essence, activities, planned results and impact on society. Project partners shared their best practices on Solidarity and intercultural synergy.
Representative of Ministry of Culture of Republic of Latvia presented the importance of year 2018: “Latvia’s Centenary – the catalyst for co-operation”, within which all stakeholders could get acquainted with history, traditions, celebrations, essence and program of Latvia’s Centenary.
The lecture “Daugavpils democratic engagement and civic participation in European context” was read by professor of Daugavpils University by involving all stakeholders. This lecture was followed by debate on future of Europe. Project partners and all stakeholders debated on how they see the future of Europe and European Union.
The first part of the day concluded with discussion on understanding and debating Euroscepticism and short work-shop “The image of my city/country”, where all international and local participants were divided in groups and had brain-storming on the traditions, objects, places, heritage, which makes main image of the city and/or country.
Local mass media representatives had an opportunity to interview international representatives.
Afterwards, all had an opportunity to visit Daugavpils Museum for “red and white ribbon braiding”, which is one of Latvian traditions before the national day.
In the evening, all were invited to Daugavpils Fortress and Daugavpils Mark Rothko Art Center to better understand local traditions and historical and cultural heritage of the Latgale region in the context of Daugavpils, because year 2018 was European Year of Cultural Heritage.
The dinner was devoted to intercultural synergy of involved partners. All had prepared some traditional performance – dance, song, and story and had brought traditional food for degustation. Daugavpils and Latvia was presented by local folk group, which sang local folk songs and showed some local folk dances by involving all participants.
The day of 10/11/2018 (event number 4) was dedicated to sharing, understanding, solidarity and intercultural synergy. Within this activity project partners had a tour in Latgale region – hunting European heritage – tourism objects, history, culture, traditions, food, networking with representatives of the cities of Latgale region.
After the tour all participants had an opportunity to share their impressions, to compare local traditions to their traditions and to propose cooperation fields or ideas.
The day of 11/11/2018 (event number 3) was dedicated to democratic engagement and civic participation – solidarity and intercultural synergy for better Europe as well as to Lāčplēsis day, which is part of European cultural-historical heritage (event number 5).
Project partners visited Daugavpils Design and Art School “Saules skola”, where they had a discussion on program Europe for Citizens town twinning importance and free discussion “What can I do to promote my partner”, where all involved project partners worked in their national groups and presented their local, regional and national heritage, culture, most popular festivals, people, objects and places. All the information is summarized and can be found on lead partners’ homepage, as well it was disseminated to all project partners.
All participants had an opportunity to see the movie about the history of Latvia and Daugavpils to understand better the essence of Latvia’s Centenary.
Lāčplēsis Day is a memorial day for soldiers who fought for the independence of Latvia. It is celebrated on November 11 marking the victory over the West Russian Volunteer Army – a joint Russian-German volunteer force led by the warlord Pavel Bermondt-Avalov – at the Battle of Riga in 1919 during the Latvian War of Independence. A popular Lāčplēsis Day tradition is to go on the Torchlight procession throughout all Daugavpils centre and in the end making a map in a shape of Latvia from candlelights. Within this activity all participants felt united and patriotic.
Project participants had an opportunity to visit local “Shmakovka museum”, which is included in national culinary heritage.
Some of the planned activities on this day were postponed to 09/11/2018 (event number 2) or rescheduled within other meeting days in aim to implement all the planned activities, not losing a planned timing for them. These changes did not influenced the project implementation in general.
The day of 12/11/2018 (event number 6) was dedicated to understanding town twinning importance, project evaluation, which included reflection on the benefits of the project and gaining of experience for future cooperation, discussion on pluses and minuses of the implemented activities and summary of the suggestions for future cooperation.
In general, all the planned events (1-6 in accordance with Application Form) and content activities within the project were implemented within the meeting on 8-12, November, 2018. Some events and activities were rescheduled within the meeting days in aim to implement all the planned activities in accordance with application form, and in accordance with the needs of project partners. These changes did not influenced the project implementation in general.
Још чланака …
Страна 72 од 152